שֵׁם

הנחיות להתמודדות עם החום הכבד
ב׳, אפר׳ 19 2021, 11:00

גלריית תמונות

בתקופת הקיץ, ולעיתים גם בעונות המעבר, ישנה סכנה מוגברת לציבור עקב טמפרטורות גבוהות ועליה בלחות. הסכנה קיימת במיוחד כאשר ישנו גל חום או עומס חום ניכר. 

  • גל חום - מספר ימים חמים ברצף - במרבית העולם מוגדר כטמפרטורה סביבתית גבוהה מ-32.2 מעלות צלזיוס למשך שלושה ימים רצופים או יותר. 
  • עומס חום כבד - שילוב של טמפרטורות גבוהות עם לחות גבוהה, או טמפרטורות גבוהות ביותר מאד, גם ללא לחות גבוהה - מוגדר כטמפרטורה גבוהה מ-30 מעלות צלזיוס, אם הלחות היחסית גבוהה מ-70% (בטמפרטורות גבוהות יותר, גם כשהלחות נמוכה יותר).

 

המלצות למניעת פגיעות חום

ההגנה הטובה ביותר כנגד נזקי החום – היא מניעה. יש לעקוב אחר תחזיות מזג האוויר ולהיערך בהתאם. 

באזור השפלה ורצועת החוף יש לשים לב לא רק לטמפרטורה אלא גם לעומס החום – מדד המשלב חום ולחות.


יצירת סביבה קרירה

  • בשעות השיא של החום מומלץ לשהות במקום שיש בו מיזוג אוויר. זוהי הדרך הטובה ביותר לקירור הבית. אין צורך להפעיל את המזגן בכל שעות היממה, אבל חשוב לעשות זאת בשעות שיא החום. במקומות בהם אין מיזוג אויר, מומלץ לשהות מספר שעות במקום ציבורי ממוזג, ולצמצם את משך השהיה בחום.
  • מאווררים יכולים להקל על תחושת החום, אך כאשר טמפרטורת הסביבה היא מעל 35 מעלות צלזיוס, אין ביכולתם לקרר את הגוף או להגן מפני פגיעה בריאותית.
  • מומלץ בשעות החום להגיף תריסים או וילונות, כדי לצמצם את חדירת קרינת השמש, אך להשאיר את הבית מאוורר. תריסים מוגפים יכולים להוריד את חדירת החום לדירה בכ-80%.
  • רחצה במים קרירים במקלחת או אמבטיה עוזרת בקירור הגוף.
  • רצוי ללבוש בגדים בהירים, קלים ונוחים.


זהירות ביציאה החוצה

  • יש להימנע מלצאת החוצה בשעות החמות. כדאי להגביל את הפעילויות מחוץ לבית לשעות הבוקר המוקדמות או לשעות הערב.
  • בשעות החום רצוי לנוח. מומלץ לצמצם פעילות גופנית מאומצת במזג אויר חם. אם עליכם לעשות פעילות גופנית, הקפידו לשתות במהלך הפעילות, בנוסף לשתיה היומית המומלצת, עוד 2-4 כוסות מים קרים או שתיה קלה אחרת.
  • במידה וישנה חובה לצאת החוצה, יש להקפיד לחבוש כובע רחב שוליים, להרכיב משקפי שמש, ללבוש בגדים בהירים, קלים ונוחים ולמרוח קרם הגנה מפני השמש.
  • כדאי לנוח לעתים קרובות במקום מוצל.
  • יש לצמצם למינימום את השהיה והמאמץ בחום.
  • אזהרה: לעולם אין להישאר (או להשאיר אדם אחר) ברכב חונה שחלונותיו סגורים.


אכילה ושתיה נאותה

  • יש להרבות בשתית מים קרים או שתיה קלה אחרת.
  • רצוי למעט במשקאות ממותקים, משקאות המכילים קפאין ואלכוהול.
  • כמות השתיה הנדרשת היא 8-10 כוסות שתייה ליום – גם ללא תחושת צמא!
  • יש להקפיד על ארוחות קלות ומאוזנות.
  • אזהרה: אם רופא הורה, בשל בעיות בריאות, להגביל את כמות השתיה, יש להתייעץ עמו כיצד לנהוג בימים חמים.


זהירות יתר במצבי סיכון
יש להתייעץ עם הרופא המטפל במצבים הבאים:

  • אנשים הסובלים ממחלות לב וכלי דם, השמנת יתר, מחלות כרוניות אחרות, מחלות נפש, ובעת מחלה חריפה או התייבשות.
  • אנשים המטופלים בתרופות הפועלות על מערכת העצבים המרכזית (המוח), כגון: תרופות להרגעה, לשינה, למחלת פרקינסון, ולבעיות נפשיות מסוימות. תרופות אלו עלולות להגביר את הרגישות לפגיעה מחום.



©ShemeshOnline
קבלו את כל העדכונים, האירועים והמבצעים בבית שמש!
הקליקו כאן להצטרף לקבוצת הוואטסאפ: http://bit.ly/Idkunim-6
הקליקו כאן להצטרף לקבוצת הטלגרם: https://t.me/BeitShemeshIdkunim


גלריית וידאו

3

פריטים

א׳, יוני 14 2020, 15:24
בריכת שחייה מחוממת, פינות ישיבה מפנקות וכל מה שצריך לחגיגה מושלמת
ב׳, אפר׳ 05 2021, 09:00
עונת הרחצה שנפתחה ומזג האוויר מתחמם זה הזמן להנות מבילוי חינמי ומרענן!
א׳, אפר׳ 11 2021, 09:34
נפתחה ההרשמה | מחירים מיוחדים למקדימים להירשם!

המשויך לחברה

 לא נמצאו תוצאות
לא נמצאו תוצאות
נסה לשנות את החיפוש או המסנן שלך כדי למצוא את מה שאתה מחפש.
אין פריטים

דוברים

There are no speakers found

ספונסרים

There are no sponsors found

מארגנים

 לא נמצאו תוצאות
לא נמצאו תוצאות
נסה לשנות את החיפוש או המסנן שלך כדי למצוא את מה שאתה מחפש.
אין פריטים

הורדות

 לא נמצאו תוצאות
לא נמצאו תוצאות
נסה לשנות את החיפוש או המסנן שלך כדי למצוא את מה שאתה מחפש.
אין פריטים