שֵׁם

גלריית תמונות

גלריית וידאו

תאור

מספר רעיונות לטיול ופיקניק בפארקים וחניוני קק"ל בסמיכות לבית שמש.

חניון יער אשתאול
עם הכניסה ליער הולכת ומתפוגגת המולת הכביש. רוח מערבית נעימה נושבת מבין האורנים הגבוהים והצפופים. ציר נווה שלום-אשתאול בפארק יצחק רבין שופע חניוני נופש ובהם שולחנות פיקניק, מגוון עשיר של מתקני משחק לילדים, פינות מרגוע המאפשרות ליהנות מפיקניק בחיק הטבע. אל ציר נווה שלום-אשתאול ניתן להגיע מכביש מס' 3 (מחלף לטרון-צומת נחשון). נפנה במחלף נחשון-נווה שלום אל היישוב היהודי-ערבי נווה שלום. אפשר להגיע גם אל החניון מצומת שמשון-נחשון (כביש 44), כ-0.7 ק"מ צפונית-מערבית לצומת שמשון ולפנות בכניסה המובילה למשתלת קק"ל

חניוני דרך בורמה
דרך בורמה היא נתיב תנועה שנפרץ במלחמת העצמאות, במהלך הקרבות על ירושלים הנצורה. למגיעים ממצפה הראל (כביש 44 בין צומת נחשון ומחלף שמשון), יש לנסוע בדרך המסומנת אדום עד למצפה הראל, במקום חניון ובו מתקני מנגל. אפשר להמשיך לנסוע לאורך דרך בורמה, ליהנות מחניון עינות סוסין ובהמשך להגיע גם למעלה התאנים. לאורך הדרך חניונים עם פינות קסומות ומתקנים למנגל.

יער צרעה (הנשיא) דרך הפסלים
לאורך הדרך מוצבים 37 פסלים סביבתיים העשויים מאבן מקומית ומברזל. אפשר לגעת, לחוש ולהסתובב סביבם, ומעת לעת לצפות בנוף גבעות השפלה והרי יהודה הממלאים את האופק. לאורך דרך הפסלים ממוקמים חניונים ופינות מרגוע.

חניון סופי
חניון קטן ואינטימי שנמצא בין עצי תאנה, שולחנות פיקניק ומתקני מנגל. הגישה מכביש 44 מצומת נחשון לצומת שמשון. פונים לכיוון מושב תרום, אך לא נכנסים לישוב אלא פונים מיד ימינה. זו אחת הכניסות ליער, ומשם שמאלה מגיעים לחניון.

פארק יער שוהם
הפארק הוא גן עדן לאוהבי טבע, ובו מספר חניונים עם שולחנות לפיקניק ופינות ישיבה. נוסעים על כביש 444 פונים מזרחה לאזור התעשייה. על השילוט רשום "אזור התעשייה חבל מודיעין". נוסעים מזרחה, כקילומטר בדרך האספלט אל יער שוהם ופונים ימינה אל דרך עפר.

חניוני יער בן שמן
דרכי הנוף ביער בן שמן משולטות לנוחות המטיילים ומובילות למגוון של נופים ואתרים. לאורך דרכי הנוף משובצים חניונים שונים, אפשר ליהנות ממתקני המנגל.
אין להדליק אש ו/או לערוך פיקניק באתר הזיכרון לקהילת יהדות זגלמביה ובאנדרטת אלעל.

פארק איילון - קנדה
פארק איילון-קנדה, הנקרא על-שם עמק איילון הנח למרגלותיו, וכהוקרה לתרומתה של יהדות קנדה להקמתו, משתרע על פני 12 אלף דונם מצפון לכביש ירושלים-תל אביב, בין שער הגיא למחלף לטרון. הפארק עשיר בנופי חורש טבעי, יערות נטע אדם ובמיוחד בעצי בוסתן, וקיימים בו אתרים היסטוריים מרתקים כמו אמת מים, מערות קבורה, מחילות מסתור, מבצר צלבני ושרידי כנסיות. קק"ל טיפחה את עצי הפארק והכשירה בו דרכי נוף, משטחי חנייה, מצפורים וחניונים רבים.

הגישה הנוחה ביותר לכניסה לפארק איילון-קנדה היא מכביש ירושלים-תל אביב (כביש מס' 1). יש לפנות בצומת לטרון לכיוון צפון-מזרח, לכביש המוליך למבוא חורון ומודיעין (כביש מס' 3). אחרי חומת מנזר לטרון פונים ימינה לכביש המוליך לעבר בניין אבן דמוי שומרה, כאן הכניסה הראשית אל הפארק. פארק איילון משתרע מימין לכביש ומשמאלו.

לחניונים ואתרים נוספים הקליקו: https://www.kkl.org.il/recreation_areas_barbecue_center/

המידע לוקט מתוך אתר קרן קיימת לישראל.