Synergy.Network is preparing your experience...

שֵׁם

תושבי צור הדסה נאבקים נגד הקמת כביש 39
ה׳, מאי 06 2021, 17:00

גלריית תמונות

גלריית וידאו

תאור

תושבי היישוב צור הדסה פתחו במאבק נגד התכנית לסלילת כביש 39.

כביש 39 המתוכנן מיועד ליצור דרך חדשה ומהירה לירושלים לבאים מכיוון דרום (אשדוד, קריית מלאכי, אשקלון ובאר שבע). וכן גישה מהירה מבית שמש לצירים מרכזיים כמו כביש 6.


באזור בית שמש תוואי הכביש יחצה את כביש 38 ויעבור בקרבת כביש 375 בין צומת האלה וצור הדסה, דרך עמק האלה.


סלילת הכביש מתוכננת להיות במספר פעימות, כשבשלב ראשון ייסלל המקטע שבין צומת האלה ועד לכביש 375 הסמוך לצור הדסה, שזו גם סיבת ההתנגדות של תושבי צור הדסה.
לדברי התושבים סלילת חלקו הראשון של הכביש בלבד תיצור עומס תחבורתי בדרכי הגישה לצור הדסה בשל תנועת כלי רכב רבים מכיוון בית שמש והדרום שיעברו שם בדרכם לירושלים.


במכתב ששיגרו השבוע לתושבים, כתבו יו"ר וועד היישוב דלית רוסו ושלומי מגנזי, סגן ראש מועצת מטה יהודה ומחזיק תיק צור הדסה כי: "שנים רבות חיכינו לכביש 39 שאמור היה להפוך את הנסיעה מצור הדסה לירושלים למהירה ובטוחה יותר, אך כגודל הציפיות, כך גודל האכזבות. במקום לסלול כביש מהיר לירושלים, בכוונת המדינה לסלול רק את חלקו הראשון של כביש 39", טוענים השניים, "אוטוסטרדה בעלת ארבעה נתיבים מצומת האלה ועד אלינו. כביש שיפצע ויכער את ההרים והנוף וחמור לא פחות, יזרים לצור הדסה את מרבית התנועה לירושלים מבית שמש, קריית גת, אשדוד, אשקלון ובאר שבע, כאשר כולנו נילכד בפקקי התנועה שייווצרו".


"לא עוד הכביש שכולנו חיכינו לו, אלא כביש שלא יפתור את בעיית הפקקים, אלא יעצים אותה", מוסיפים וטוענים רוסו ומגנזי בפנייתם לתושבים, "כביש לשום מקום' שאנו מנהלים מאבק עיקש נגד התכנון המוצע שלו. הנוסעים בכביש החדש לא יגיעו לירושלים, אלא ייתקעו בצמתים המרומזרים שעתידים להיבנות בשתי הכניסות לצור הדסה מכביש 375. להזכירכם, כביש 375 הנוכחי אמור להיות מורחב לדרך דו מסלולית דו נתיבית ולחצות את היישוב שלנו – אשר במסגרת תוכנית המע"ר, הכוללת אזור תעסוקה ומסחר ושכונת מגורים בת כ- 1,000 יחידות דיור, עתיד להתרחב לצידו השני של הכביש, לצד מבוא ביתר".


לדברי מגנזי: "ההשלכות של החיבור בין כביש 39 לצמתים המרומזרים בכביש 375 המורחב, עלולות להיות הרות אסון לכולנו. במקום כביש שיועד בתחילה לקלוט את התנועה הקיימת המגיעה מ-375 ו-386 לכיוון ירושלים, נתעורר למציאות בה אחד מצירי התנועה המרכזיים במדינה, יעבור בתוך היישוב. העדיפות ברמזור תינתן למשתמשי הציר המהיר והתוצאה תהיה חניקת צור הדסה והפיכת היציאה מהיישוב למשימה בלתי אפשרית, תוך יצירת פקקי תנועה ארוכים בתוך היישוב עצמו, שלא לדבר על העומס הנוסף שייווצר בהמשך הדרך לירושלים".


בהיבט הסביבתי, תוואי כביש 39 חוצה מסדרון אקולוגי ארצי ועובר בתחום שמורות ויערות, חוצה נחלים, שטחים חקלאיים ייחודיים ואתרים ארכיאולוגיים,

לדברי המתכננים מושקע מאמץ רב להקטנת הפגיעה בשטחים הפתוחים ושמירה על רציפותם בין השאר באמצעות מעברים אקולוגיים.


ע"פ התוכנית תחילת הביצוע של הקטע מצור הדסה לצומת האלה צפוי להתחיל באמצע שנת 2023 והביצוע צפוי להימשך כשלוש שנים. סלילת כביש 39 כולו, כולל הקטע המזרחי, מצומת צור הדסה ועד מלחה בירושלים, שבו מתוכננים הגשרים הגבוהים בארץ והמנהרות הארוכות ביותר, צפויה להסתיים בשנת 2040.


©ShemeshOnline
קבלו את כל העדכונים, האירועים והמבצעים בבית שמש!
הקליקו כאן להצטרף לקבוצת הוואטסאפ: http://bit.ly/Idkunim-6
הקליקו כאן להצטרף לקבוצת הטלגרם: https://t.me/BeitShemeshIdkunim

0

פריטים

 לא נמצאו תוצאות
לא נמצאו תוצאות
נסה לשנות את החיפוש או המסנן שלך כדי למצוא את מה שאתה מחפש.
אין פריטים

CATEGORIES

 לא נמצאו תוצאות
לא נמצאו תוצאות
נסה לשנות את החיפוש או המסנן שלך כדי למצוא את מה שאתה מחפש.
אין פריטים

המשויך לחברה

 לא נמצאו תוצאות
לא נמצאו תוצאות
נסה לשנות את החיפוש או המסנן שלך כדי למצוא את מה שאתה מחפש.
אין פריטים

דוברים

There are no speakers found

ספונסרים

There are no sponsors found

מארגנים

 לא נמצאו תוצאות
לא נמצאו תוצאות
נסה לשנות את החיפוש או המסנן שלך כדי למצוא את מה שאתה מחפש.
אין פריטים

הורדות

 לא נמצאו תוצאות
לא נמצאו תוצאות
נסה לשנות את החיפוש או המסנן שלך כדי למצוא את מה שאתה מחפש.
אין פריטים